مصاحبه روزنامه جام جم با سنگ ژان

1490 0 مدیر فروشگاه 1399/07/14 [19:33]

جام جم البرز : صنعت سنگ و نما چند سالی است در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به همین منظور و جهت آشنایی بیشتر با این صنعت ، مصاحبه‌ای با یکی از مدیران فعال در این صنعت انجام داده ایم که ماحصل آن را در زیرمی خوانید .


ضمن معرفی خود درزمینه حیطه کاریتان توضیحاتی بفرمایید؟


 حامد ملکوتی هستم ومدیریت مجموعه گروه کارخانجات نوین سنگ را برعهده دارم . مجموعه نوین سنگ شامل دوکارخانه دراصفهان ودفاترفروش درشهرستان فردیس وکرج می باشد.


 از چه سالی فعالیت خود را شروع کرده‌ اید و چند نفردرکسب وکار شما مشغول به فعالیت هستند ؟


 از سال ۷۵ این فعالیت را شروع کردم و دفاتر فروش ما هم از سال ۸۵ تاسیس  شده است .
شاغلین ما به صورت مستقیم شامل ۶۰ نفر می باشند وبه طور غیر مستقیم نیز برای حدود ۴۰ نفر اشتغال زایی شده است .


 از روند فعالیت کاری خود توضیحاتی بفرمایید ؟


 سنگ‌هایی که ما تولید می‌کنیم سنگ نمای ساختمان و سنگ دکوراتیو است . در مورد تولید سنگ باید بگویم در تمام نقاط کشورسنگ از معادن خریداری وبه کارخانه انتقال داده می شود که درآنجا نیز فرآوری برروی آن صورت می گیرد. سنگهای تولیدی اکثراً تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ مرمریت میباشندوسنگهای آنتیک درداخل کارگاه تولید می شود . در مورد سنگ نما؛ دنیا سنگ را به صورت اسلپ تولید می‌کند یعنی در ابعاد بزرگ ۳ در ۴ و ۲ در ۳ که نیاز به تجهیزات خاصی دارد ولی متاسفانه به خاطر کمبود ارز در کشور و انحصاری بودن آن توسط کشورایتالیا ، نمی توان به راحتی وارد کرد. اسلپ ، کیفیت بهتر، نما و جلوه خیلی بیشتری دارد.


 برای بهبود مشکلات این بخش چه پیشنهادی دارید  ؟


 بزرگترین مشکل ما در این صنعت خام‌فروشی است . یعنی معادن، سنگ را به صورت خام می فروشند و این یک آسیب جدی برای معادن کشور است.مثلا سنگی به نام لاشتر ( سنگ مشکی) که تا ۷ سال پیش خواهان زیادی نداشت و فقط به عنوان جدول استفاده می‌شد اما با تعطیلی معدن لاشتر کشور چین به خاطر مشکلات زیست محیطی سنگ لاشتر ایران را بصورت خام و به قیمت ریال میخرید وبعد از فرآوری باچندین برابر قیمت به ایران میفروخت .


نکته پایانی ....
متاسفانه صنعت سنگ به سمتی می‌رود که کارگران ایرانی دیگر رغبتی به حضوردراین صنعت ندارند چون دستگاهای کارخانه ها نامرغوب وفرسوده اند ، بنابراین بیشترین فشار به کارگران وارد می شود چون ریسک خطر آن بالاست.

در حال ثبت نظر...
آرشیو وبلاگ
قبلی
بهمن 1399
بعدی
شنبه
یک
دو
سه
چهار
پنج
جمعه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد پست 1
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31